کسب و کار انلاین

ساخت وبلاگ

 برخی از مزون‌ها مثل برند مشهور برد اند باتر (Bread & Butter) با وجود اینکه تعداد محدودی لباس، طراحی می‌کنند اما در عرصه مد و طراحی در دسته طراحی پوشاک آماده قرار می‌گیرند.

خلاقیت در طراحی و ایجاد لباس با شناخت کامل و توانایی بهره گیری از آن در طراحی و خلق لباس ایجاد می شود. براي طراحی لباس همواره نیاز نیست تا از ابزارهای تجسمی بهره برد. گاهی می توان با مواد اطراف و الهام گرفتن از اشیا و اجسام مختلف یک طراحی لباس جدید را ایجاد کرد.

طراحی لباس شکلی از هنر است بنابراین شما به عنوان یک طراح باید دارای شخصیتی خلاق و هنری باشید. همچنین باید مهارت کافی را در نقاشی دارا بوده تا بتوانید ایده های ذهنی خود را بخوبی روی کاغذ پیاده کنید. نیازی نیست یک هنرمند زبده باشید، ولی باید مهارت خاصی در ترکیب رنگ ها، تن و سایه ها داشته باشید.

 

1. دوخت سفارشی یا اوت کوتور (Haute Couture)/ تولید انحصاری

در اصطلاحِ اوت کوتور، «اوت» به معنی بالا و «کوتور» به معنای دوخت‌ودوز است. اصطلاحی به معنای «دوخت سطح بالا». همان‌طور که از اسمش هم پیداست این نوع طراحی لباس به صورت سفارشی و برای افراد خاصی مثل هنرمندان، سیاستمداران و افراد مشهور انجام می‌شود. البته فقط افراد مشهور نیستند که از طراحان عرصه دوخت سفارشی بهره می‌برند، بلکه بسیاری از افراد هم برای اینکه استایل شخصی خودشان را داشته باشند به دوخت سفارشی روی می‌آورند.

طراحانی که در این بخش فعالیت می‌کنند، لباس‌هایی کاملا متناسب با سایز فرد موردنظر تهیه می‌کنند. تعجبی هم ندارد که برای این لباس‌ها از برچسب قیمت استفاده نشود. چون کاملا مشخص است که برای چنین مشتری‌هایی، قیمت اصلا اهمیتی ندارد.

گفتنی است که در عرصه مد، هر ساله با آغاز فصل جدید مد (ماه‌های ژانویه و ژوئیه) حداقل 50 نوع طراحی لباس (از لباس‌های روز و شب) برای مشتری‌های خاص، به نمایش گذاشته می‌شوند.

برای تبدیل شدن به یک طراح لباس دوره های مدرسه مد مهسا زارع را دنبال کنید . دوره ها شامل : دوره طراحی لباس با جدیدترین متد ها ، در واقع  در دوره طراحی لباس ، آموزش الگو و دوخت،طراحی پارچه و لباس و ... وجود دارد , جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت مهسا زارع مراجعه کنید.

2. پوشاک آماده یا ماشینی (Ready to wear/ RTW)

در این بخش، طراحی لباس با استفاده از سایزهای استاندارد و برای تولید انبوه پوشاک انجام می‌شود. این پوشاک برای عرضه به عموم افراد جامعه آماده می‌شوند. یعنی همان لباس‌هایی که اکثرمان از فروشگاه‌ها و مزون‌ها می‌خریم. لباس‌هایی که خاص شما دوخته نشده‌اند و ممکن است افراد بسیاری را ببینید که لباسی شبیه لباس شما به تن دارند. البته یادتان باشد که این چیزی از ارزش‌هایتان کم نمی‌کند!

همان‌طورکه گفتیم طراحانِ لباس‌های آماده از اندازه‌های استاندارد استفاده می‌کنند و به همین خاطر این لباس‌ها معمولا بعد از دوخت به پرو کردن و تغییرات اساسی نیازی ندارند. در این بخش از الگوهای استاندارد، ماشین‌آلات دوخت و تکنیک‌های دوخت و تولید سریع استفاده می‌شود. به همین دلیل هزینه‌ها و قیمت نهایی بسیار پایین‌تر از بخش دوخت سفارشی است.

 

کسب و کار انلاین...
ما را در سایت کسب و کار انلاین دنبال می کنید

برچسب : دوره طراحی لباس,درباره دوره طراحی لباس,دوره طراحی لباس چیست,طراحی لباس,طراحی مد,طراحی, نویسنده : ناااوک kasbookaaronline بازدید : 154 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1400 ساعت: 22:37

طراحان لباس علاوه براینکه به شکل‌های متفاوتی کار می‌کنند، به طرق متفاوتی نیز طراحی می‌کنند. بعضی ایده اولیه طرح خود را روی کاغذ پیاده می‌کنند در حالیکه بعضی دیگر با آویزان کردن پارچه بر روی فرم ابتدایی لباس، طرحی را که می‌خواهند تصور می‌کنند و برخی نیز به کمک نرم‌ افزارهای کامپیوتری طرح لباس مورد نظرشان را ترسیم می‌کنند. زمانی که طراح به‌طور کامل از تناسب و هماهنگی پارچه‌ها راضی باشد با یک طراح الگو حرفه‌ای مشورت می‌کند تا طرح اولیه را روی کاغذ یا از طریق نرم‌افزارهای کامپیوتری کامل کند. کار طراح الگو بسیار دقیق و پر زحمت است، تناسب پوشاک کامل شده در واقع به دقت آن‌ها بستگی دارد، آن‌ها پس از اطمینان از ابعاد اولیه یک نمونه از لباس می‌سازند تا روی تن یک مدل واقعی تست شود و از درست بودن اندازه و ابعاد آن در عمل هم مطمئن شوند.

مالک و مؤسس خانه تجارت خلاقانه می‌گوید بسیاری از طراحان مد تنها یک مفهوم از مدی که می‌خواهند ایجاد کنند دارند، در طول ساخت و ساز و پیاده‌سازی روی کاغذ تکنیک‌ها و ساختارهای لازم نه در ذهن هستند نه در مفهوم بصری و نه در روند طرح زدن روی کاغذ؛ بنابراین طراح مد نیاز به مشورت با طراح الگو و نمونه ساز دارد تا دریابد که آیا طرحی که روی کاغذ کشیده را می‌توان عملی کرد و به زندگی واقعی آورد یا نه.

برای تبدیل شدن به یک طراح لباس دوره های مدرسه مد مهسا زارع را دنبال کنید . دوره ها شامل : دوره طراحی لباس با جدیدترین متد ها ، آموزش طراحی لباس ، آموزش الگو و دوخت،طراحی پارچه و لباس و ... جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت مهسا زارع مراجعه کنید.

در قرن نوزدهم میلادی چارلز فردریک ورث با دوختن برچسب نام خود به لباس‌هایی که طراحی می‌کرد زمینه‌ساز شروع طراحی مد به‌طور کلی شد. درست پیش از آنکه بزازها مزون‌های لباس (خانه‌های مد) خود را در پاریس برپا کنند و انبوه خیاط‌های شناخته نشده دست به خلاقیت بزنند و مدهای عالی که در دادگاه‌های سلطنتی پوشیده می‌شدند برچیده شوند. موفقیت ورث به‌طوری بود که او به جای اینکه مانند خیاط‌های دیگر که در گذشته تنها از دستور مشتری پیروی می‌کردند رفتار کند، می‌توانست به مشتریانش دیکته کند چه بپوشند.

واژه طراح مد در حقیقت اولین بار برای توصیف او ساخته شد. در حالیکه مقوله پوشاک در هر دوره زمانی توسط دانشگاهیان مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته‌است، تنها خلق پوشاک از سال ۱۸۵۸ به بعد را می‌توان به‌طور مؤثر طراحی لباس در نظر گرفت.

کسب و کار انلاین...
ما را در سایت کسب و کار انلاین دنبال می کنید

برچسب : دوره طراحی لباس,آموزش طراحی لباس , نویسنده : ناااوک kasbookaaronline بازدید : 190 تاريخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 ساعت: 21:56